Prednosti led diod
Prednosti in uporaba led diod – za avto in dom
LED-(light emmiting diode) vsak dan bolj izpodriva klasične sijalke z žarilno nitko, ki večino porabljene energije pretvarjajo v toploto, le majhen del pa v svetlobo, potrebujejo nekaj časa za zagon, njihova življenjska doba je kratka.
LED sijalke, svetila in led trakovi so varčni, ker porabijo 80 % manj energije kot klasične in halogenske sijalke, ne segrevajo, zato so bolj varne, so bolj odporne na udarce in vibracije, njihova življenjska doba je cca. 50 000 ur ali več, izdelane so tudi iz ekološko neoporečnih materialov.
Uporaba led trakov je zelo široka, primerni so za osvetlitev stopnic, stebrov, ograj, ogledal, kuhinjskih elementov, vitrin, polic, kopalnic, tv sprejemnikov, plovil, avtobusov, motornih koles, trgovin, gostinskih lokalov, izložb, reklamnih napisov in tabel, hišnih številk, za indirektno razsvetljavo, izredno priljubljeni so tudi RGB led trakovi, kjer s pomočjo led krmilnika , ki spreminja barve led traku, ustvarjate nešteto ambientov po vaši želji.
Prednosti uporabe dnevnih led pozicijskih luči in led sijalk na avtu
Tudi pri avtomobilih led sijalke zamenjujejo klasične, nadomestimo jih lahko z takimi, ki imajo hladno belo svetlobo, ker je več ni potrebno zamenjati, pa si lahko tudi prihranimo kar nekaj časa in denarja, ki smo ga porabili za zamenjavo le-teh. Vse bolj priljubljene so tudi dnevne pozicijske luči, ki z enostavno montažo povečajo vašo vidljivost in atraktivnost vozila.
Led avtomobilske sijalke imajo kar nekaj prednosti pred klasičnimi halogenskimi žarnicami. Najpomembnejše so hiter reakcijski čas in dolga življenjska doba. Videti zavorne luči avtomobila pred nami prej, lahko zmanjša zavorno pot za približno 5,5 metra, pri hitrosti 100 km/h. Ne grejejo toliko, kar poveča življenjsko dobo luči, ker imajo dolgo življenjsko dobo, se izognemo menjavi žarnic, to je posebno težavno pri vozilih, ki imajo zelo težko dostopne luči in je za menjavo potrebno z avtomobilom na servis. Tudi hladna bela svetloba je bolj vidna od rumene. Za glavne luči, zasenčene ali dolge, se lahko uporabijo le najnovejše visokosvetilne led sijalke, ki imajo svetilnost 3300 Lm na sijalko, ne pa tiste z 5050SMD diodami, ker imajo premajhno svetilnost. Te so uporabne za meglenke, ali dnevno pozicijo. Svetloba je bolj atraktivna in poživljajoča, kot halogenska, po svetilnosti dosegajo ali presegajo halogenske žarnice.
Po svoji funkciji se led sijalke ločijo na standardne, ki se uporabljajo za vozila brez računalniškega nadzora. Med delovanjem so hladne.
Pri novejših vozilih, ki imajo večinoma računalniški nadzor žarnic, se pojavi problem po vstavljanju standardne led sijalke. Ta ima dosti nižjo porabo kot halogenska, zato računalnik zazna, kot da je žarnica pregorela, čeprav ni in opozarja z lučko na armaturni plošči. Za te avtomobile so namenjene canbus led sijalke, z upori, ki računalnik prevarajo in opozorilna lučka več ne sveti. Zaradi upora so te sijalke na tistem mestu, kjer je upor prilično vroče.Led sijalke odlično delujejo približno na 95% vozil, v naprej pa ne moremo predvideti kako bo delovala, saj kakih pravil ni. Pri nekaterih se lahko pojavijo težave kot so: v pozicijskih lučeh spredaj se zaradi prevelike bližine glavne žarnice lahko led žarnica poškoduje, v nekaterih redkih primerih se lahko cin s katerim je sestavljena sijalka tudi stopi in lahko zaradi tega razpade, na nekaterih avtomobilih pride do utripanja ali opozarjanja, kljub temu, da je sijalka z uporom, to se lahko rešuje z canbus adapterji, to so vmesniki, ki imajo še dodaten upor, možno je, da pa celo ta ne reši problema.
Led sijalke tudi potrebujejo pravilno polariteto, saj ni vseeno, kako jo vstavimo, zato jo v primeru , da ne deluje obrnemo. Pri podnožjih, kjer to ni možno, je potrebno zamenjati napajalne žice na konektorju.
Led dnevne pozicijske luči omogočajo, da ste bolj vidni drugim udeležencem v prometu. V megli, vetru, slabem vremenu, vendar podnevi, se 50% prometnih nesreč zgodi zaradi slabe vidljivosti, oziroma ker se spregleda druge udeležence v prometu, zato za rešitev tega problema strokovnjaki priporočajo uporabo dnevnih led pozicijskih luči. Zato se tudi vgrajujejo v vsa novejša vozila že serijsko, saj je zelo pomembno, da ste vedno opazni drugim udeležencem v prometu v vseh pogojih. Še ena prednost, te luči porabijo manj energije, zato je poraba goriva manjša, poveča se življenjska doba dnevnih luči,kar je posebej pomembno pri avtomobilih z xenonskimi žarometi, za katere xenon sijalke niso poceni, zato se pri dnevni uporabi led pozicijskih luči ne trošijo, večino voženj se pa opravi čez dan, ne ponoči. Atraktivnejši je tudi sam videz avtomobila.
Kaj je alternativa fluorescentnim sijalkam?
LED-diode. Vsaj kar zadeva kakovost svetlobe in velikost svetil. Njihova svetloba je lahko zelo podobna naravni, zato danes veljajo za najperspektivnejši svetlobni vir. Prednost LED-diod je, da ne utripajo, da takoj dosežejo polno moč, da niso občutljive za prižiganje in ugašanje, možne so različne barvne temperature, tudi topla bela svetloba. LED-dioda je, poenostavljeno rečeno, polprevodnik, ki začne oddajati svetlobo, ko skozenj spustimo električno energijo. Načeloma se segreva manj kot klasična žarnica.
Kakšna svetloba najbolj spodbuja delovno storilnost?
Najboljša svetloba je tista, ki se čim bolj približa naravni.
Za delovno mesto so najprimernejši nevtralni ali hladnejši odtenki bele svetlobe. Teh ni mogoče doseči z navadno žarnico, ker ta oddaja poudarjeno toplo belo svetlobo. Navadna žarnica je primernejša za domači ambient, za zvečer, ko v prostoru skušamo ustvariti bolj sproščujoče ozračje, za relaksacijo torej. Vse je pogojeno z našim bioritmom. Sončna svetloba je bolj bleščeča in hladna čez dan, proti večeru pa postane toplejša. Za bivanjsko ugodje v stanovanju ne potrebujemo tako močne svetlobe kot na delovnem mestu.
Za delovne prostore so primernejše metalne halogene in fluorescentne cevne sijalke, ki jim nekateri po domače še vedno pravijo neonke. Seveda odvisno od vrste dela, ki se v prostoru opravlja, velikosti prostora in še nekaterih dejavnikov. Notranjost fluorescentne cevi je obložena s fosforjem, od katerega sta odvisni kakovost in barvna temperatura svetlobe. Danes se je mogoče naravni svetlobi dobro približati z LED-diodami, ki vse uspešneje nadomeščajo starejše svetlobne vire.